Krigen har ikke et kvindeligt ansigt

Forholdsregler af hensyn til Corona

Der skal medbringes Coronapas til forestillingen.

Læs mere om Coronareglerne ved teaterforestillinger. Tryk her.

Dokudrama

Producent: Teaterforeningen Katusha v. Thomas Kolding og Pia Rosenbaum
Medvirkende: Skuespillerstemmer: Benedikte Hansen, Sonja Oppenhagen, Bodil Sangill, Anne-Lise Gabold, Malene Swartz, Lotte Olsen, Solbjørg Højfeldt, Kirsten Peuliche m.fl.
Instruktør: Pia Rosenbaum
Hjemmeside: www.teaterforeningen-katusha.dk
Fotograf: Thomas Kolding
Grafisk design: Cecilie Kolding
Scenografi: Thomas Kolding
Lyd og videodesign: David Matchovsky

Året er 1985: På en ø i midten af scenen sidder en enlig skikkelse i et genkendeligt og enkelt køkkenunivers med sort/hvidt mønstret vinylgulv.
Journalisten Svetlana Aleksijevitj er ved at skrive bogen, som senere vinder nobelprisen i litteratur: “Krigen har ikke et kvindeligt ansigt”.

Gennem højtalere fyldes rummet af 17 kvinders stemmer, som hun genkender gennem hyldevis af båndoptagelser. Stemmer som fortæller hver deres historie om krigens rædsler under “Den store Fædrelandskrig” i Rusland 1942 – 45.
I 1941 meldte ca. 1 mill. unge russiske kvinder sig til Den Røde Hær og kæmpede for fædrelandet på lige fod med mændene. Som snigskytter, sanitetssoldater, læger, piloter og partisaner. Oplevelserne, de overlevende kvinder bringer med hjem, er rystende og grusomme, men de fortier dem.
Først 40 år efter krigens afslutning, fortæller kvinderne deres historier, med tankens poesi og humor.

Forestillingen havde Danmarkspremiere i august 2019 og blev meget rosende modtaget af både publikum og anmeldere.

Forestillingsomtale:
Se linket “Min sorg” 3:46 minutter – indtalt af Benedikte Hansen. Se her.
Fortælling om forestillingen, varighed 2 min.. Se her

Svetlana Aleksijevitj vandt nobelprisen i litteratur i 2015 for bogen, som ligger til grund for teaterstykket.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

Så mange så forestillingen:  201

Krigen har ikke et kvindeligt ansigt

Opføres på Rønne Theater.

Lørdag den 8. maj 2021 kl: 14.00

Lørdag den 8. maj 2021 kl: 16.30

Varighed: 1 time og 10 minutter uden pause.

Prisgruppe: 4

KØB BILLETTER
BILLETTER TIL KØRESTOLSBRUGERE

Vejledning til bookning online. Tryk her