Historiske ting efterlyses

HISTORISKE TING
Teaterforeningen Bornholm blev stiftet i september 1972, så Teaterforeningen havde 50 års fødselsdag i september 2022.
Teaterforeningen Bornholms første forestilling var “Teenager Love”, fredag den 16. november 1973 kl. 20.00.

Vi arbejder på at få opbygget et arkiv over de forestillinger, Teaterforeningen har stået for i de sidste 50 år.

Vi har fra Teaterforeningens “gemmer”, fra medlemmer, fra Ø-arkivet og fra Det kongelige Bibliotek fået fat i en meget stor del af Teaterforeningens brochurer eller foldere, men vi mangler stadig nogle få årgange.
De årgange vi mangler er: 1987-1988, 1980-1981, 1978-1979, 1974-1975.
Skulle du have nogle af disse brochurer liggende, er vi meget interesserede i at høre fra dig.

Vi har brug for at lave skanningsbilleder af brochuren, så vi kan få lagt forestillingerne ind her på hjemmesiden. Du vil kunne se vores nuværende arkiv under “FORESTILLINGER”.

Skulle du have originale brochurer fra andre årgangen end de nævnte, er vil også interesserede i disse, da vi for en stor del af årgangene kun har skannede eksemplarer, er vi interesserede i originale eksemplarer.

Har du mulighed for at hjælpe os, så send os en mail på teaterforeningenbornholm@gmail.com.