Et tysk liv

“Et tysk liv” fredag den 03.02.2023 kl. 19:30 – tryk her

<strong>FORESTILLINGEN AFLYST FREDAG DEN 09.04.21 - SPILLER FREDAG DEN 03.02.23</strong>
Teaterforeningen Bornholm må desværre aflyse forestillingen grundet Corona-situationen.

Der vil snarest blive nærmere oplysninger til alle, som Teaterforeningen har mailadresser på.

Vi tilbagebetaler jeres indbetalte beløb (-gebyr) og benytter helst mobile pay. Såfremt I ikke har mobile pay bedes I venligst om at kontakte Teaterforeningens kasserer, Erik Hansen på 2041 2266, for oplysning om jeres bankkontonummer.

Billetter vil også kunne refunderes ved fremmøde på Rønne Theaters Billetkontor, åbent hverdage kl .15-17, dog er det lukket i ugen op til Påske.
Den gamle billet skal medbringes.

Dokumentar teater

Producent: Det Kongelige Teater.
Medvirkende: Kirsten Olesen.
Instruktør: Liv Helm.
Hjemmeside: www.kglteater.dk
Fotograf: Klaus Vedfelt.
Scenografi og Lysdesign: Mårten K. Axelsson.
Forfatter Christopher Hampton.

Brunhilde Pomsel sad i førerbunkeren, da de sovjetiske tropper stod i Berlins gader. Hun flygtede ikke. Efter 70 års stilhed lod Brunhilde Pomsel sig i 2013 interviewe til dokumentarfilmen Et tysk liv. Hun var 102 år, da hun gav sit enestående vidnesbyrd om et liv under krigen tæt på en af verdenshistoriens største forbrydere, Joseph Goebbels.

Et tysk liv handler om det tyske folks uvidenhed og passivitet under nazismen, og den kollektive skyld, der fulgte efter. Pomsel fortæller om sin opvækst i skyggen af 1. verdenskrig, hvordan hun blev sekretær i propagandaministeriet og endelig, i krigens sidste dage, i bunkeren under Berlin. Hendes hukommelse sættes på prøve – noget er belejligt at huske, andet ikke. Mens hun fortæller, slår den kollektive fortrængning revner, men hun nægter dog at påtage sig en skyld.

I mødet med fortiden vil man uvægerligt stille sig selv spørgsmålet: ” Hvordan ville jeg have reageret?”

Med erindringen om den fantastiske oplevelse forestillingen Adressaten ubekendt gav os sidste år, kan man næsten ikke vente med at se Et tysk liv.

Christopher Hampton har skrevet stykket baseret på interviews udført af Christian Krönes, Olaf Müller, Roland Schrotthofer og Florian Weigensamer.

<strong>Forestillingsomtale:</strong>

Se Kirsten Olesen fortæller om baggrunden for stykket. Tryk her

Pomsel gav sit vidnesbyrd, som et af de sidste vidner i nazismens inderkreds.
Instruktør på Et tysk liv, Liv Helm, fortæller i et interview om konsekvenserne af, at den direkte forbindelse til holocaust kappes over, når de sidste vidner til Anden Verdenskrig forsvinder. Se interviewet her

Et tysk liv

Opføres på Rønne Theater.

Fredag den 9. april 2021 kl: 19.30 UDSOLGT

Varighed: 1 time og 40 minutter uden pause.

Prisgruppe: 2

KØB BILLETTER
BILLETTER TIL KØRESTOLSBRUGERE

Vejledning til bookning online. Tryk her