About Miss Julie

FORESTILLINGEN AFLYST
Teaterforeningen Bornholm må desværre aflyse forestillingen grundet Corona-situationen.

Vi tilbagebetaler jeres indbetalte beløb (-gebyr) og benytter helst mobile pay. Såfremt I ikke har mobile pay bedes I venligst om at kontakte Teaterforeningens kasserer, Erik Hansen på 2041 2266, for oplysning om jeres bankkontonummer.

Dans

Producent: Dansk Danseteater.
Medvirkende: Ensemblet fra Dansk Danseteater.
Koreograf: Stephen Shropshire.
Hjemmeside: www.danskdanseteater.dk
Fotograf: Jacob Bjerregaard og Søren Meisner
Lyddesign og afvikling: Mikkel Larsen.
Lysdesign: Adalsteinn Atefansson.
Kostumedesign: Stephen Shropshire og Maria Ipsen.
Scenebygger: Andrew Matthews.
Prøveleder: Patricia Pawli
k.

’About Miss Julie’ er en nyfortolkning af August Strindbergs skelsættende trekantsdrama ’Frøken Julie’ fra 1888, koreograferet af den amerikanske koreograf Stephen Shropshire.

Shropshires værker er kendt for at være både æstetisk engagerende og intellektuelt udfordrende. I denne danseforestilling har Shropshire i tæt samarbejde med danserne skabt en rå og kompromisløs version af Strindbergs naturalistiske skuespil om kønsroller, magt- og klassekamp. Universelle temaer som stadig skaber debat i dag.

Forestillingen er en co-produktion af Stephen Shropshire, Dansk Danseteater og Holland Dance Festival. Musikken er komponeret af en blanding af danske og udenlandske komponister.

’About Miss Julie’ havde premiere på Holland Dance Festival, januar 2018. Værket havde dansk premiere på Operaens Takkelloft i juni 2019. Vi tør godt love, at det bliver en 5 stjernet oplevelse.

Introduktion
Jason Nelson og en af danserne vil give en introduktion til selve historien og arbejdet med at omsætte en sådan tekst til dans.
Rønne Teater, salen
27 Mandag den 8. februar 2021 kl 18.00 – 18.45

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

About Miss Julie

Mandag den 8. februar 2021 kl: 19.30

Varighed: 1 time uden pause.

KØB BILLETTER
BILLETTER TIL KØRESTOLSBRUGERE

Vejledning til bookning online. Tryk her