Two Lions and a Castle

Musik produktion, lyddesign & redigering: Mikkel Larsen
Musik: Mikkel Larsen; dansk folkesang; “Tamechom” af Kristin Bjerkestrand
Ord: Roy Assaf, Jessica Lyall, Ariel Freedman
Inspiration til tekst: Ohad Zehavi, “An Invitation to Perform”, Bezalel Journal of Visual and Material Culture 1 (2014)
Tekst “Joe the mermaid”: Emilie Leriche, Lucas Threefoot, Lukas Hartvig-Møller, Edward Pearce, Jessica Lyall, Roy Assaf
Foto: Bradley Waller

En satirisk, skæv og grotesk forestilling om tilblivelsen af det perfekte show. En håndfuld skæve eksistenser, en desperat havfrue, kvinder i slowmotion-galop & skøre sange.

Hvordan skaber man stor kunst? Et ultimativt og fantastisk show, der får publikum til at dåne af ren og skær lykkerus? Og hvad med alt det, der bliver sorteret fra i processen?
Disse spørgsmål bliver taget under kærlig behandling af den virtuose og charmerende israelske koreograf Roy Assaf, som er en absolut mester i at forene det vanvittige med det alvorlige.

Two Lions and a Castle er en ironisk kommentar til det gebet, det er at lave scenekunst. I forestillingen møder vi en række vidt forskellige skøre skæbner, og snart tegner der sig et potpourri af små satiriske nedslag inspireret af koreografens iver efter at skabe den ”perfekte forestilling”. “Two Lions and a Castle er ikke en klassisk danseforestilling, men placerer sig i et genrefelt mellem dans og performance, hvor dansernes stemmer er fokus.

Roy Assaf er en af Israels mest efterspurgte koreografer og har tidligere skabt værker for nogle af de mest indflydelsesrige spillesteder i verden, bl.a. Batsheva Dance Company i Tel Aviv og Baryshnikov Arts Center i New York..

Forestillingen indeholder engelsk tale.

Introduktion
Forestillingen indledes med en INTRO fra scenen

Rønne Teater, i salen kl. 18.15
Varighed 30 minutter
Gratis – ingen tilmelding
Unummererede pladser

Forestillingen er støttet af Garantiordningen

Så mange så forestillingen:  77

Opføres på Rønne Theater.

Tirsdag den 5. oktober 2021 kl. 19.30

Varighed: 1 time uden pause.
Prisgruppe: 3

KØB BILLETTER

Kørestolsbrugere kan ikke købe billetter online.
Bestil her

BILLETTER TIL KØRESTOLSBRUGERE