Orfeus og Eurydike

Teaterrejser

• Sommeropera på Ystad Teater !

I mere end 25 år er der spillet opera på Ystads Teater – i 2004 er det C. W. Glucks ”Orfeus og Eurydike”

Om Operetten.
EHandlingen er den klassiske om den tabte og rene kærlighed, der overvinder alt – selv døden. På grund af Orfeus´ store sorg over Eyrudikes død og hans store kærlighed til hende, tillader guderne, at Orfeus kan hente Eyrudike ud af underverdenen, hvis han undlader at vende sig mod hende på vejen tilbage. Selvom Orfeus ikke kan holde løftet, lykkes det alligevel Orfeus via fornyet klagesang at formilde guderne, således at han for evigt forenes med Eyrudike.

Om nogle af de medvirkende:
Eyrudike spilles af Susanne Ryden, en af Sveriges bedste sopraner med ældre musik som speciale.
Orfeus spilles af Mikael Bellini. Han er noget så usædvanligt som Skandinaviens ledende kontratenor. Orfeus bliver i mange opsætninger – i mangel af kastratsangere – sunget af en kvinde (alt).
Musikken bliver udført af Stockholms Barokensemble, som vi kender fra opsætningen af Cosi fan Tutte på Rønne Theater i september 2002

Turen omfatter følgende:

• Kl. 12:40 mødetid i BornholmsTrafikkens afgangshal.
  • Kl. 13:00 afgang med Villum Clausen.
  • Kl. 14:10 ankomst til Ystad.

Der bliver mulighed for individuelt at vandre en tur i smukke, gamle Ystad. Forslag til vandreture og andre muligheder i Ystad indhenter vi fra Ystad turistbureau.

• Kl. 17:15 Mødes vi uden for Ystads Teater.
  • Kl. 17:30 Rundvisning på det nyrestaurerede Ystads Teater.
  • Kl. 18:30 Let anretning i den smukke ”Cafeét mellan Parkett och Första raden”.
  • Kl. 19:30 Forestillingen starter.
  • Kl. ca. 22:00 Forestillingen slutter.

Ystad “by night”.

• Kl. 23:45 Vi mødes i BornholmsTrafikkens terminal.
  • Kl. 00:05 Afgang fra Ystad.
  •  Kl. 01:05 Ankomst til Rønne.

Alt dette for kun kr. 650.

Betalingen omfatter:
Gruppebillet til BornholmsTrafikken, teaterbillet og en let anretning på Ystads Teater – ekskl. drikkevarer.
Turen kan bestilles sammen med bestilling af øvrige billetter til næste sæson eller ved henvendelse til Teaterforeningen.
Tilmeldingen skal være hos Teaterforeningen med posten allersenest den 19. juni 2004. Dette er nødvendigt af hensyn til endelig bestilling af billetter på Ystads Teater. Tilmelding er bindende.
Teaterbilletterne og girokort tilsendes hurtigst muligt herefter.
Turen vil kun blive gennemført, hvis mindst 30 melder sig. Der kan maksimalt deltage 50.

Så mange så forestillingen:  0 AFLYST

Orfeus og Eurydike

Opføres på Ystad Theater.

Lørdag den 24. juli 2004 kl: 19.30

Varighed: 2 timer og 30 minuttet medpause.

Pris: 650 kr.

Uden for abonnement