Emma ude af takt

Ny dansk dramatik

Producent: Folketeatret/Turné
Medvirkende: Birgitte Raaberg, Pia Rosenbaum, Tanya Lund Andersen, Christiane Bjørg Nielsen, Henriette Rosenbeck og Sanne Graulund.
Kapelmester: Sanne Graulund
Instruktør: Madeleine Røn Juul

Koreografi: Jeanette Binderup-Schultz
Hjemmeside: www.folketeatret.dk
Fotograf: Gudmund Thai

Forfatter: Vivian Nielsen.
Dramaturg: Ninette Mulvad
Scenograf: Søren Glad

De seks skønne kvinder fra succesforestillingen ’Lillys Danmarkshistorie’ tager nu fat på Emma Gads dannelseshistorie.

”Stik aldrig servietten i knaphullet. Undgå støj, mens man spiser. Tag aldrig telefonen, under et måltid med gæster og under en samtale. ” Disse og mange flere gode råd gav Emma Gad for lidt over 100 år siden i bestselleren ”Takt og Tone – hvordan vi omgås. ” Fru Gad rådgav ikke kun om etikette i selskabslivet, men også om god skik og opførsel i forbindelse med de mere alvorlige sider af livet. ’Hvad siger man til én, der lige har mistet sin livsledsager, ’Hvad gør man, hvis man ikke bryder sig om sin søns valg af kæreste? ’

Efter 60’ernes ungdomsoprør og deraf følgende anarki i de sociale normer dyrkede man regelløsheden til stor forvirring mellem generationerne, men i dag er der en modbevægelse på vej. Der synes at være brug for en ny manual til takt og tone, og det er bemærkelsesværdigt hvor mange af Emma Gads gyldne leveregler, der stadig har både underholdningsværdi og relevans.

Med humoristisk takt og velkendte toner synges og fortælles historien om Emma Gad og vor tids forhold til de gyldne leveregler. Måske skal vi til at lære net kultur af vores børn?

Forestillingen ledsages af kendte toner og sange fra det forgangne århundrede. Måske er det ikke populært hos sidemanden, hvis man synger med, men man kan jo altid nynne inde i sig selv.

09 Onsdag den 9. december 2020 kl: 19.30
28 Torsdag den 10. december 2020 kl: 19.30
Forestillingen spiller med pause.

Kørestolbrugere
Pga. beredskabsreglerne kan kørestolsbrugere ikke købe billetter online.
Kørestolsbrugere skal derfor bestille billetterne på mail.
Mailen skal indeholde navn, adresse, postnummer, postdistrikt, telefonnummer, samtlige ønskede forestillinger, og hvor mange billetter, der ønskes til hver forestilling.
Bestil her
Billetter og faktura bliver fremsendt på mail.

Vejledning til bookning online. Tryk her

UDSOLGT

• Date: 12/09/2020