Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2019

Gadeteaterfestival i det bornholmske sommerland 25. – 28. juli 2019

• For 9. år i træk

Atter i år smugstarter Teaterforeningen Bornholm sæsonen med en håndfuld gadeteaterforestillinger. Efter 8 års samarbejde med Rakkerpak om arrangementet, har Teaterforeningen i år været alene om at forberede festivalen, og det har været spændende og lidt nervepirrende. Vi siger tusind tak til Rakkerpak for deres støtte, og har fuld forståelse for deres beslutning. Heldigvis får vi glæde af deres forestilling, Lus i Skindpelsen, og de har også beredvilligt kastet sig ud i at få torsdagskabareten på skinner.

Vi præsenterer 8 danske og udenlandske grupper, der er vidt forskellige. Der er noget for alle aldre – de voksne kan nyde børneforestillingerne, og børnene kan blive betaget af voksenforestillingerne.
Centrum for det hele er i år Hasle, hovedsageligt ved havnen. Stedet kommer virkelig til at krible af festivalstemning.
Vi har et super samarbejde med Hasle Byting, som vi er meget taknemmelige for.
Rønne bliver ikke snydt, der kommer forestillinger på Store Torv og ved Biblioteket, der også altid har været en god samarbejdspartner.
Der vil desuden være en enkelt afstikker til Gudhjem.

Åbningskabaret torsdag d. 25.7 kl. 20.00 på Hasle Havn, hvor alle grupperne viser lidt af deres forestillinger.
Fredag og lørdag er der 7 – 8 forestillinger pr. dag, så der bliver noget at glæde sig til.
Og det er alt sammen helt gratis.

Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2019

Opføres i byer på hele Bornholm.

Torsdag den 25. juli til søndag den 28. juli 2019