Velkommen i klubben

Farce

• Kom med bag kulisserne i EU. Du bliver måske ikke klogere; men du får en glad aften – og måske lidt ondt i maven for der er grinegaranti.

Producent: Comedieteatret
Af: Richard Bean
Oversættelse og bearbejdelse: Henrik Lykkegaard
Scenografi: Klaus Kristensen
Instruktion: Michel Castenholt
Medvirkende: Lars Knutzon, Jeanne Boel, Bolette Schrøder, Karsten Jansfort, Pernille Schrøder og Jacob Morild
Foto: Fra brochuren.
Kan man forestille sig noget bedre end at lade en farce foregå i EU-parlamentet?

Vores hovedperson er en uheldig dansk EU-parlamentariker, som på en og samme dag skal forsøge at vinde posten som præsident for EU-parlamentet og starte en familie med sin kæreste.
Kæresten har denne dag meldt sin ankomst til Strasbourg, med ægløsning og store forventninger.
Imidlertid møder en amourøs kvindelig fransk EU-parlamentariker og feminist op og blander sig i spillet.
Senere arriverer hendes tyske modstykke, hvilket gør situationen endnu mere prekær for vores hovedperson.
En rasende tyrkisk lobbyist dukker op på jagt efter den amourøse franske kvinde, som vores helt på dette tidspunkt har besluttet at gifte sig med af karrieremæssige grunde. Denne beslutning involverer en polsk ærkebiskop.
Så mangler vi bare den hemmelige agent fra afdelingen for interne affærer, der konstant sidder i skabet og er med på en lytter.
Til at hjælpe sig med det hele har vores hovedperson sin illegale russiske sekretær og et ældre parlamentsmedlem med svære alkoholproblemer.

Så mange så forestillingerne:   241

Velkommen i klubben

Opføres på Rønne Theater.

Mandag den 18. januar 2010 kl: 19.30

Varighed: 2 timer og 10 minutter med pause.

Prisgruppe: 1