SALT

Drama

• En forestilling om fattigdom og frisind.

Producent: Det Olske Orkester
Medvirkende: Ditte Laumann, Mireia Serra Voltas, Angelina Watson, Sofie Ebbesen Nielsen, Morten Klode og Øyvind Kirchhoff.
Instruktør: Lotte Faarup.
Lysdesigner og scenograf: Jeppe Lawaetz.
Kostumedesigner og Scenografassistent: Signe Beckmann.
Lyd: Jonas Jørgensen.
Tekniker: Søren Kyed.
Projektledelse: Charlotte Rindom.
Hjemmeside: www.detolskeorkester.dk
Fotograf: Øyvind Kirchhoff.

I ”SALT” kommer vi tæt på et fattigt, dansk fiskersamfund i slutningen af 1800-tallet. Fiskerne møder et velstillet borgerskab, der er præget af guldaldertidens nationalromantik og demokratiets spæde opblomstring. De stærkt troende fiskere konfronteres med et på overfladen åbent, grundtvigiansk samfundssind, som gerne vil redde dem, men som i virkeligheden ikke tilbyder nogen social opstigning i hierarkiet.

Kultursammenstødet er uundgåeligt. Aktualiteten er til at tage og føle på.

I et tæt mørke med sort/hvide kontraster, glimt af romantiske guldaldermalerier og sprukne stemmer i salmesang, inviteres publikum med ud i vestenvinden og ind i et drama af sociale og kulturelle modsætninger.

Historien ”SALT” er inspireret af historiske hændelser samt af Hans Kirks roman ”Fiskerne”.

Eftersnak
Efter forestillingen er der mulighed for at snakke med skuespillerne om stykket.
Samtalen foregår i salen

Teaterensemblet ”Det Olske Orkester” er kendt for sine eksperimenterende, fysiske teaterforestillinger. De har vundet flere priser, bl.a. en Reumert for forestillingen ”Dengang vi blev væk” i 2013.
Det er første gang de gæster Teaterforeningen Bornholm.
Det bliver et spændende møde.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater og støttet af Turnénetværkets Underskudsgaranti.

Så mange så forestillingen:  94

SALT

Opføres i Musikhuzet.

Mandag den 21. november 2019 kl: 19.30

Varighed: 1 time uden pause.

Unummererede pladser