Kunsten at dø

Klovneri, mime, dans

• en stor, morsom og rørende lille forestilling

Producent: Produktion Fantasia
Medvirkende: Paolo Nani, Kristján Ingimarsson

To klovne på toppen af deres karriere. De har været sammen siden de var små. Den ene får den besked, at han er døende…?
Vi ser to klovne og deres berømte numre. Vi følger dem på og bag scenen og ser, hvor pludseligt døden påvirker deres liv, daglige rutiner, tanker og selvfølgelig deres berømte show. Vi ser dem, da de begynder at tænke som klovner på døden, og da de opdager et fantastisk mysterium: Der findes liv før døden.

B.T. Giver 6 stjerner:
Fortryllende klovneri. De er klovner, de er mimekunstnere, de er dansere – de er vidunderlige. På 80 minutter laver de en fuldkommen fortryllende, ordløs lille forestilling, som man er totalt opslugt af. Forestillingen er et vidunder af præcision og fortryllelse.

Politiken giver 5 stjerner:
Dødkomisk. Her er latter og smerte tvillingesøstre, og mimisk bringer de os igennem hele følelsesregistret i nuancerede refleksioner over livets grundkonflikter. Kosteligt komisk og lammende dygtig slapstick. Simpelthen i verdensklasse.

Forestillingen har turneret i mange lande og er blevet nomineret til flere teaterpriser.

Opføres på Rønne Theater
15. Søndag den 9. marts 2008 kl. 16.0