Kejseren

Politisk satire

• En politisk-satirisk musikforestilling, frit efter HC Andersen

Producent: Livingstones Kabinet
Medvirkende: Troels Kortegaard Ullerup, Birgitte Prins/Nina Kareis, Pete Livingstone, Bebe Risenfors samt et børnekor. Instruktør: Nina Kareis.
Komponist/tekster: Pete Livingstone
Scenografi/kostumer: Julie Forchhammer.
Dramaturg: Trine Wisbech.
Lysdesign: Mikkel Jensen.
Lyddesign: Baldur Kampmann.
Hjemmeside: éwww.livingstoneskabinet.com
Fotograf: Bjarne Stæhr.

”Han har jo ikke noget på!”

”KEJSEREN” er en satirisk og direkte kommentar til vores aktuelle politiske samtid, både på den nationale og globale scene. Samtidig hylder forestillingen de børn og unge, der i disse år gør oprør mod verdens ledere på grund af den tilstand verden befinder sig i, hvad enten det er med klimaaktivisme eller f.eks. med protester mod våbenlovgivningen i USA.

Instruktør Nina Kareis siger: ”Hvad gør det ved os som mennesker at leve i en tid, hvor vi konstant er omgivet af løgne? Hvad gør det ved vores børn at vokse op i en tid, hvor de voksne ikke synes at tage ansvaret for fremtiden alvorligt? ” I denne forestilling får børnene en talerstol, hvor de kan råbe op og sige sandheden, ligesom barnet gør i H. C. Andersens eventyr. ”

Med inspiration fra bl.a. Brechts politiske teater, er ”KEJSEREN” en fræk og fabulerende fortolkning af “Kejserens Nye Klæder” til et voksent publikum.

Stykket byder på nykomponeret livemusik, sange, skæv humor og et stærkt visuelt sceneunivers. Sproget er engelsk og dansk.

Eftersnak
Efter forestillingen vil skuespillerne gerne tage en snak med publikum om stykket, dets budskab og dets form.
Så hæng på i baren, det kan blive spændende.

Forestillingen er støttet af Turnénetværkets Underskudsgaranti

Så mange så forestillingen:  98

Kejseren

Tirsdag den 29. september 2020 kl: 19.30

Varighed: 1 time og 10 minutter uden pause.

KØB BILLETTER
BILLETTER TIL KØRESTOLSBRUGERE

Vejledning til bookning online. Tryk her