Erasmus Montanus

Klassisk komedie

Producent: Bornholms Teater.
Medvirkende: Christine Albrechtslund, Morten Brovn, Jesper Asholt, Jesper Riefensthal, Henrik Ipsen og Lars Fjeldmose (musik og lydeffekter).
Instruktør: Jens Svane Boutrup.
Foto: Bornholms Teater

Hjemmeside: www.bornholmsteater.dk

Erasmus Montanus” er måske Holbergs mest begavede komedie – fuld af gode karakterer, morsomme scener og med en åben og moderne slutning.

Den akademiserede Rasmus Berg vender hjem til sit barndomsland og møder en verden af i går. Han vil nu kaldes Erasmus Montanus, og i sin iver efter at vise sig og disputere får han vendt alle mod sig. Til sidst må han, for at få sin kære Lisbed, underkaste sig Bjergets påstand om, at jorden er flad.

Det er en konflikt mellem generationer – og mellem by og land. Klassisk og evig moderne.

Men komedien kan også fortolkes som en mønsterbryders evige dilemma. Båret frem af forældrenes ambitioner, om at sønnen skal studere, bliver Rasmus ufrivilligt fanget i landsbyens bagstræberiske normsæt.

Teaterforeningen har valgt at tilbyde vore abonnenter denne spændende forestilling med rabat d. 3. og 4. juli. Forestillingen spiller hele juli måned mandag til fredag.

Program for en Holberg-aften:
18.00 – Spisning i teaterhaven eller Cafeen (mad skal bestilles senest dagen før). Pris: 155 kr.
19.30-22.00 – ’Erasmus Montanus’ inkl. pause.
22.00 – En overraskelse på vejen hjem.

Så mange solgte billetter Teaterforeningen til de 2 forestillinger :   201

Erasmus Montanus

Opføres på Rønne Theater.

Mandag den 3. juli 2017 kl: 19.30
Tirsdag den 4. juli 2017 kl: 19.30

Varighed: 2 timer og 15 minutter med pause.
Billetpriser inkl. gebyr:
Abonnement: A-190, B-120, C- 75