Elton Johns Briller

Moderne Lystspil

• grotesk, sørgmodig og hylende morsom

Producent: Mungo Park, Allerød
Forfatter: David Farr
Instruktion: Aslak Moe
Medvirkende: Nicholas Bro, Helle Dolleris, Jacob Cedergren, Sigurd-Emil Roldborg, Ture Lindhardt m.fl.
Foto: Fra brochuren.

Bill sidder i sit sparsomme hjem foran TV ‘et med videoen sat på replay. Siden 1984 har han fanatisk fulgt sit lokale og succesfulde fodboldhold, Watford, hvis nedtur, har gjort ham til et desillusioneret menneske. I en uendelighed genser han det øjeblik i 1984-opgøret, hvor Watford taber finalen i FA Cup ‘en. Han er overbevist om, at målmanden bli- ver blændet af solen, der reflekterede i Watford-formanden, Elton Johns briller.

Bills bror Dan er derimod besat af en drøm, om at blive opdaget og slå igennem i musikverdenen med sit heavy rock band.

Elton Johns Briller foregår den eftermiddag i maj 1996, hvor Watfordholdet rykker ned fra I.division. Men det handler ikke kun om en fodboldfans nedtur og knuste drømme.

David Farr fortæller med sit groteske, sørgmodige og til tider hylende morsomme stykke om menneskers indelukkethed og ensomhed.

Elton Johns Briller

Opføres på Bornholms Musikhus.

Mandag den 3. april 2000 kl: 19.30

Varighed: 2 timer med pause.