Demokrati

Eksperimental teater

Producent: Teatergrad.
Medvirkende: Rolf Hansen, Sandra Yi Sencindiver, Jakob Teglgård, Signe Kærup Hjort + en lokal journalist..
Instruktør: Pelle Nordhøj Kann.
Hjemmeside: www.teatergrad.dk
Fotograf: Per Morten Abrahansen

I Demokrati undersøger vi demokratiets svagheder og styrker. Vi undersøger, hvad medborgerskab er i dag, og spørger os selv, om vi lever op til de privilegier, der er blevet os givet? Er vi aktive, deltagende borgere, der engagerer os i vores samfund?

Op til kommunalvalget 2017 inviterer Teatergrad Publikum med ind i kommunalbestyrelsessalen og giver publikum en helt central demokratisk rolle som byrådsmedlemmer og beslutningstagere i dagsaktuelle debatter. Vi vil i løbet af forestillingen få mulighed for at debattere og stemme, men vi vil også blive stillet til regnskab for vores valg.

Parallelt med behandlingen af diverse sager udspiller der sig et større drama mellem partilederne. ”Demokrati” er et benhårdt spil om magten.

Udover byrådsmedlemmerne (publikum) spilles forestillingen af fire skuespillere, der er partiledere for hver deres parti.
I rollen som den altid tilstedeværende 4. statsmagt er en journalist fra Zetland.

Bemærk: Tilskuerantallet er begrænset til 60.

”Det skulle være demokratiets kendetegn – ikke at de fleste har ret, men at alle giver plads for hinanden.” H.M. Dronning Margrethe 2.

Forestillingen er støttet af Turnénetværkets Underskudsgaranti

Så mange så forestillingen:   49

Demokrati

Opføres i Kommunalbestyrel-sessalen.

Lørdag den 4. november 2017 kl: 15.00

Varighed: 1 time og 15 minutter uden pause.

Unummererede pladser