Teaterforeningens
sæson 2023 – 2024

Kære Teatergæst

Hjertelig velkommen til endnu en forrygende teatersæson. Lige nu sidder du med 26 fantastiske Teatertilbud. Vi har som altid lagt vægt på alsidighed og noget for enhver smag.

Om du er til dans, opera, drama, komedie, cabaret eller klassikere, så er der masser af inspiration at hente i denne brochure. Såfremt du vil vide mere om den enkelte forestilling, kan du finde information på Teaterforeningens hjemmeside.

Af forskellige årsager får vi i den nye sæson mulighed for mere scenetid på Rønne Teater. Derfor øger vi antallet af forestillinger og specielt brugen af Ny Scene. Vi har hyret nogle eksperimenterende forestillinger, som henvender sig til et mindre publikum og unge mennesker. Spændende prøv det!

Hovedvægten af Teaterforeningens forestillinger foregår som altid på Rønne Theater, men vi fastholder vores samarbejde med Musikhuzet, hvor vi har 2 forestillinger i den kommende sæson.
Også i år bidrager Teaterforeningen med både hænder og økonomisk støtte til BiGFestival i weekenden d. 28. – 30. juli i Gudhjem, Rønne og Hasle.

Det er et stort arbejde at sammensætte og arrangere så stor en teatersæson. Og det kan kun lade sig gøre med fantastisk engagerede og dedikerede frivillige i ”Billetten”, bag scenen og i bestyrelsen.
Stor tak til alle.

Som du sikkert ved, er Rønne Theaters “projekt renovering” nu en realitet. Teatret er fremtidssikret med store donationer, som også Teaterforening Bornholm har bidraget med. Omtrent 17 millioner kroner skal bidrage til en modernisering og klimasikring af scene, sal og udluftning. Det betyder bedre publikumsoplevelser og arbejdsmiljø i Danmarks ældste aktive teater.

Rønne Theater fylder 200 år i 2023! Det skal selvfølgelig fejres med en stor fødselsdagsfest, hvor Teaterforening Bornholm bl.a. deltager med et kunstnerisk bidrag til festlighederne.
Sæson 2022-2023 har været en fantastisk sæson med stort billetsalg til alle forestillinger. De røde lamper har været tændt hele 5 gange! Samarbejdet med Campus Bornholm og Bornholms Højskole om fremtidens teatergængere har fungeret upåklageligt.

Teaterforeningens formand Jette Glavind Petersen og lederen af vores frivillige bag scenen Johan Sørensen valgte at pensionere sig selv, og en ny bestyrelse er trådt til. Vi er en blanding af erfarne og nye kræfter, som er gået til opgaven med kæmpe energi og arbejdsglæde.

Alle har påtaget sig ansvar – det er bare en fornøjelse at være en del af.
Tusind tak til Jette og Johan for deres store arbejde for Teaterforeningen Bornholm.

Vi håber at se en masse nye og tidligere abonnenter i teatret. Tag familie og venner med, og få en oplevelse.
Teatercaféen er åben, og efter nogle af forestillingerne har du mulighed for ”eftersnak” med skuespillerne.
Vi ses i teatret.

Peter Kruckow