Teaterforeningens sæson 2018 – 2019

Hjertelig velkommen

Så er det igen tid til at slå et slag for det levende teater

Drama, komedie, satire, danseteater, monolog, operette, børneteater, kabaret – hvis bare én af de nævnte teaterformer er noget for dig, sidder du med den helt rigtige brochure i hånden.
Her præsenteres livet i kød og blod – det virkelige liv og det drømte, og det, vi ønsker os at være en del af. Teaterforeningens program byder på meget forskellige teateroplevelser, og fælles for dem alle er, at de i allerhøjeste grad bevæger tilskueren og udvider forestillingsevnen og begrebsverdenen hos os, der sidder og kikker på. Endnu engang får vi mulighed for at fordybe os, forundres og blive forført af professionelle scenekunstnere i særklasse.

Vi glæder os til, i endnu en sæson, at fylde Rønne Theater hele vinteren. Rønne Theater er den perfekte ramme for en god teateroplevelse, men i forbindelse med Kulturugen tager vi en afstikker til Svanekegaarden i september.
Hele 24 forskellige forestillinger har vi at byde på, så det bliver ikke svært at få opfyldt sine ønsker. Det kan snarere blive vanskeligt at begrænse sig.

I sæsonen går der en rød tråd af stærke kvinder gennem repertoiret. Det har bare flasket sig sådan, at dygtige og kendte kvindelige skuespillere besætter mange af rollerne, enkelte forestillinger ovenikøbet kun med kvinder. Ikke at vi skal undvære mændene, vi skal skam opleve både ”Faust” og ”King Lear” og en vidunderlig julekabaret med 2 mandlige skuespillere for fuld udblæsning.

En teaterrejse bliver vi ikke snydt for. Den går igen til Malmø Musikteater, hvor vi skal opleve ”West Side Story” søndag d. 16. september. Bemærk tilmelding allerede 1.juli.
Det hele starter med Gadeteater i sommerferien i Rønne og Gudhjem, Så alt i alt kan vi se frem til en travl, spændende og meget alsidig teatersæson.

Rigtig god fornøjelse.
Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne.