Teaterforeningens sæson 2016 – 2017

Hjertelig velkommen til en ny spændende teatersæson

Teaterforeningen Bornholm har præsenteret teaterforestillinger i nu 43 år. Det er imponerende at tænke på, at vi på Bornholm har kunnet gå så meget i teater og kunnet se så mange forskellige forestillinger igennem alle årene. Det er en stor glæde for bestyrelsen at planlægge det kommende repertoire. Vi har sommerfugle i maven hver gang, for hvordan modtages alle de sjove, spændende, uhyggelige og mærkelige forestillingstitler, som man kan læse i brochuren her? Falder de i god jord? Bliver vi væltet omkuld af positive tilbagemeldinger? Har vi ramt rigtigt?

Faktisk tror vi på den positive modtagelse. Der er noget for enhver smag. Opera, komedie, dans, drama, klassisk, musik og familie. I kommende sæson får vi et gensyn med Figaros, som denne gang kommer med »Mestersangerne på Møllegaarden«. Det Kgl. Teater sender »2 x Beckett« på turné, og som en sjælden gæst, kan vi præsentere Mungo Parks meget morsomme forestilling »H.C. Andersens samlede Eventyr«, som har spillet for fulde huse på Mungo Park. Selvfølgelig har vi igen Bornholms Teaters Holberg-satsning på programmet. I år »Den politiske Kandestøber«.

Programmet byder igen i år på forestillinger for hele familien. Børn skal i teatret, fordi det er anderledes. De skal opleve, hvordan det er at kunne lade den sociale virkelighed bag sig for en stund, at blive frigjort fra sig selv og sidde som en del af et publikum med alle sanser åbne og blive ramt følelsesmæssigt af sjov, af smerte, af spænding og af undren. Vi håber forældre og bedsteforældre griber mulighederne og inviterer store såvel som små med ind i teatermørket.

Det er bestyrelsens ønske, at Teaterforeningens program henvender sig til alle borgere på Bornholm. Rønne Theater er et fantastisk rum at opleve teater i. Det er også et dejligt sted at mødes og hygge sig med gode venner og få en snak om forestillingen. Måske i forbindelse med vores introtilbud, som vi lancerer til nogle af forestillingerne.

Vi holder fast ved vores tilbud om Bonusforestillinger. Vælger man mindst 4 forestillinger, kan man få en bonusforestilling med i købet ganske gratis. Dette er en god mulighed for at få en teateroplevelse, som er noget anderledes.

Hermed vil vi ønske alle en rigtig dejlig teatersæson.

Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne