Teaterforeningens sæson 2013 – 2014

Vi byder velkommen til vores 40 års jubilæumssæson. Det er et tidspunkt, hvor det ikke blot er interessant at kikke fremad på alle de gode teateroplevelser, som er i vente, men det er også en stor glæde at skue tilbage og se på alt det, vi har nået, og glæde os over de talrige forestillinger hele Bornholm har haft lejlighed til at opleve igennem 40 år. Forestillinger, som vi på grund af vores beliggenhed ude i Østersøen, ellers ikke ville have haft mulighed for at opleve.

Vi glæder os til at fejre jubilæumsdagen, som I kan læse mere om inde i brochuren, men samtidig byder vi velkommen til en ny sæson med mange dejlige teatertilbud inden for alle genrer. Om I er til dans, opera, drama, komedie eller familieforestillinger, så er der inspiration at hente her i brochuren.

Igen i år tilbyder vi introduktioner til et par forestillinger, og forestillinger for børnefamilier er endnu engang vægtet højt. Det er vores overbevisning, at forældre og bedsteforældre for alvor har fået øjnene op for vores kulturtilbud til børn.

3 teaterrejser til København bliver det til i jubilæumssæsonen. En rejse med bus til musical på Det Ny Teater, og 2 rejs-selv oplevelser på henholdsvis Folketeatret og Skuespilhuset.

Læg mærke til at 3 af vore forestillinger spilles på nye spillesteder, som er afstemt efter forestillingens pladskrav og tema. En danseforestilling i Kulturugen i Musikhuzet. En børneopera på Bornholms Kunstmuseum og et kammerspil på italiensk med dufte og sang i Kulturhuset FREM. Vi håber, at publikum også kan finde vej til de steder.

I anledning af vores 40 års jubilæum, søger vi gode historier og erindringer om Teaterforeningens historie. Var du med dengang, det hele startede i begyndelsen af 70´erne, så vil vi meget gerne høre fra dig. Gamle teaterforeningsbrochurer fra 70´erne og 80´erne er meget velkomne. Så lad os endelig høre fra dig.

På bestyrelsens vegne
Jette Glavind Pedersen, formand.