Teaterforeningens sæson 2012 – 2013

Dejlige teateroplevelser er i vente, når teatersæsonen åbner den 1. september og fortsætter helt hen i april måned. Ja, vi er nødt til at starte sæsonen tidligt og slutte sent, hvis vi skal nå at vise 21 forestillinger af vidt forskellig karakter og genre.
Bestyrelsen har valgt forestillinger, som udfordrer, underholder, fortæller en god historie, er nyskabende og klassisk, og netop den forestilling, som indleder sæsonen, er en anderledes performanceforestilling, som tager publikum med ud på vandring – væk fra det etablerede teaterrum.

Vi har igen lagt nogle af vore forestillinger på andre spillesteder. Det gode samarbejdet med Bornholms Højskole og Svanekegaarden fortsætter i den kommende sæson, og vi håber, at det bliver til glæde for publikum.
Bornholms Teater har produceret hele 3 forestillinger, som vi har den fornøjelse at tilbyde både hen over sommeren og i efteråret. Prinsesse Leonora skal igen glæde både børn og voksne i juli måned, og i Kulturugen tilbydes familieforestillingen ”Ellestingeren” af den bornholmske forfatter Dennis Gade Kofod. Den tredje produktion er en ungdomsforestilling – som i høj grad også er for voksne: ”Del dit Lort”, som vises i oktober. Her håber vi at se rigtig mange unge mennesker i Rønne Theater. Emnet bæredygtighed er både relevant og samfundsaktuelt.

Teaterforeningens elektroniske nyhedsbrev udvikles fortsat, og vi håber på i den kommende sæson på den måde at udsende gode tilbud og øvrige informationer af interesse. Vi er nu også på Facebook. Hvis publikum har lyst til at følge med i, hvad der sker, og de nye tilbud, der dukker op, så gå ind og bliv ven med os. Siden hedder Teaterforeningen Bornholm. Her kan man også komme med ris og ros og forslag til forestillinger, man gerne vil se.

To af forestillingerne i den kommende sæson er klassiske dramaer af Samuel Becket. Det bliver et gensyn med absurd teater, og vi har til begge forestillinger engageret en kompetent foredragsholder til at holde en spændende introduktion.

Bonusordningen er kommet for at blive. Publikum er meget glade for at få en ekstra forestilling gratis ved køb af billet til mindst 4 forestillinger, og igen tilbyder vi teaterrejser til Malmø og København.

Velkommen til en ny teatersæson og god fornøjelse med Teaterforeningen Bornholms 40 års jubilæumssæson.

På bestyrelsens vegne
Jette Glavind Pedersen, formand.