Teaterforeningens sæson 2007 – 2008

Teaterforeningen Bornholm er klar til den kommende teatersæson, og det er med stor glæde, vi hermed præsenterer det nye sæsonprogram.

Vi har ikke mindre end 20 underholdende, vedkommende og anderledes forestillinger, som rummer alle teatrets genrer. Ny dansk dramatik af bl.a. Nikoline Werdelin. Klassisk komedie af Molière instrueret af makkerparret Ebbe Knudsen/Lars Knutzon samt dramatisering af Knut Hamsuns berømte roman ”Sult” produceret af Det Kgl. Teater.
Desuden nyskabende forestillinger med klovneri, mime, dans og livemusik på scenen. Jo, der er nok at vælge imellem.
I Kulturugen har vi to familieforestillinger på programmet – et spændende alternativ til al den computer- og tv-underholdning, som børns hverdag er så fyldt med.
I julemåneden bliver der et dejligt juletilbud for hele familien. Egnsteateret opfører som tidligere år forestilling på Rønne Theaters Juleloft.

En ny teaterlov har ændret statens tilskudsbestemmelser, og der gives nu tilskud til teateropførelser i stedet for billettilskud, men det stiller os heldigvis ikke ringere end tidligere, snarere tværtimod. Derfor er der fortsat mange fordele og gode rabatter at få ved at blive abonnent i Teaterforeningen.
I producentverdenen er der sket en fusion mellem Det Danske Teater og Folketeatret. En fusion, som vil styrke turnéteaterlivet. Det hedder nu folketeatret.dk.

Det er en stor fornøjelse for Teaterforeningen at arrangere teaterture, og billetterne bliver revet væk. Derfor har vi igen i den kommende sæson to ture til København, henholdsvis til Det Ny Skuespilhus og til Operaen. Samt en tur til Malmø Opera- og Musikteater. Vi har kun 60 billetter til rådighed til hver forestilling og håber, de rækker.

Den nye teatersæson vil pirre et nysgerrigt og kulturhungrende publikum. Der bliver fortalt levende og vedkommende historier – noget for enhver smag.

Velkommen til en ny teatersæson.

På bestyrelsens vegne
Jette Glavind Pedersen, formand.