Teaterforeningens sæson 2006 – 2007

Det bliver en sæson med et meget varieret og bredt repertoire, og med nyskabende, overskridende og overraskende forestillinger. Der er tale om produktioner fra mindre teatre, som har en ny profil og et meget højt kvalitetsniveau, f.eks. Mungo Park, Odsherred Teater og Holbæk Teater.
Vi glæder os til at præsentere ”Historien om en soldat” med Igor Stravinskys musik og et 7-mands orkester på scenen. Ligeledes danseforestillingen ”Kridt+” af danskdanseteater, som er blevet belønnet med hædersbevisninger og med koreografen Tim Rushton i spidsen.

Men der er også forestillinger fra PrivatTeatret, Svalegangen og Det Danske Teater – hele fire stykker fra sidstnævnte – med mange medvirkende og store scenografier. Der er komedier og dramaer, og vi er meget tilfredse med at kunne vise Holbergs pragtfulde ”Jeppe på Bjerget” – en sand klassiker, denne gang med Ole Thestrup i hovedrollen. Brødrene Karamazov – et velkendt drama med 11 medvirkende, er også på repertoiret. En produktion fra Det Kgl. Teater.

Der er et par familieforestillinger på programmet i Bornholms Kulturuge. Det er aldrig kedeligt at gå i teater sammen med sit barn. Det er vedkommende, og der er stemning og entusiasme. Børneteateret har en tilgang til teatret, som involverer publikum og skaber interesse.

Igen i år tilbyder vi teaterture. Til Operaen på Holmen og til Malmø Opera og Musikteater. Teateroplevelserne er det vigtigste, men vi krydrer dem med hyggelige busture og måltider undervejs.
Vi har kun et afmålt antal billetter til rådighed, men håber at det rækker til efterspørgslen.

Det er en stor glæde, at Bornholms Egnsteater er kommet godt fra start og nu har 1½ år på bagen. Vi har et særdeles godt og givtigt samarbejde om teatertilbud, og i næste sæson har vi en produktion med derfra. Det er danseforestillingen ”Farvel mor”.

Vores sæsonprogram er med til at udvikle et levende kulturliv på Bornholm, vi glæder os til at åbne dørene til den kommende sæsons forestillinger.

Velkommen til en ny teatersæson.

På bestyrelsens vegne
Jette Glavind Pedersen, formand.

Close Menu