Teaterforeningens sæson 2000 – 2001

I den kommende sæson har vi bestræbt os på at sammensætte et bredt og mangfoldigt program med rige muligheder for at opleve det levende teaters stemning, nærhed og magi.
I alt 12 forestillinger, som rummer tradition såvel som fornyelse.

Vi skal bl.a. stifte bekendtskab med klassikere som Shakespeares legesyge komedie “Som man behager” og dramaet om Grundtvigs kærlighed til Konstance i Kaj Munks tekst “Egelykke”.

Kommende sæson byder også på et gensyn med Frits Helmuth. Vi skal opleve hans fantastiske evne til at fortælle en historie, hans eminente sprogsans og fornemmelse for betoning og pauser i sproget. Her sker det i H.C.Andersens “Vinden Fortæller Om Valdemar Daae Og Hans Døttre”.

Mungo Park får vi igen besøg af. Denne gang kommer de med et spændende stykke af Line Knutzon. Der produceres meget nyt og banebrydende teater på Mungo Park i Allerød i disse år, og vi glæder os til denne forestilling.

Som noget helt anderledes præsenterer vi et musikalsk show med glamour, store rober og lagkagekomik »Chicks with Dicks«. Noget lignende er vist aldrig før vist i Teaterforeningen.

Vi holder fast ved spilletidspunktet kl. 19.30 med undtagelse af familieforestillingen, som spilles en søndag kl. 16.00 samt gensynet med Luft og Vand – Foetus en lørdag kl. 15.30.

Teaterseminar på Bornholm:
Danmarks Teaterforeninger afholder hvert år i november måned et teaterseminar et sted i Danmark, hvor teaterforeningerne mødes, taler om teater og møder producenterne.

I år finder seminaret sted her på Bornholm. Noget vi ser frem til. Der lægges bl.a. op til en debat om klassikerne, som de spilles på teatret i dag.

Hvor finder I os:
Foreningens nye adresse fejrer 1 års fødselsdag, og vi har været utrolig glade for den centrale placering på Store Torv. Det har dog ikke været helt let at finde os, men efter indvielsen af Pakhuset bag ved Musikhuset vil det blive nemmere. Vi flytter nemlig med ind i Pakhuset.
Postadressen er den samme som hidtil.

Vores web-side opdateres med de nye forestillinger. Adressen er: www.web4use.com/ttb/index.asp

Velkommen til en ny teatersæson.

På bestyrelsens vegne