Teaterforeningens sæson 1999 – 2000

I lighed med den netop afsluttede sæson tilbyder vi 11 forskellige forestillinger. En af dem spiller to aftener. Det drejer sig om den meget roste Holberg-forestilling “Jeppe på Bjerget”, og vi er glade for, at det er lykkedes at skaffe den til Bornholm. Det er teatergruppen “Møllen”, der spiller, og da forestillingen blev vist på teaterseminaret for over et år siden, blev den revet væk med det samme. Nu kommer den til Bornholm, og vil man se en Holberg-klassiker og en pragtfuld “Jeppe”, så er dette forestillingen.

Det er lykkedes os at sammensætte sjov, alvor, musik og eksperimenter: Mungo Park i Allerød sender for første gang en forestilling på turne, og vi er med. Et pragtfuldt gensyn med Dario Fo venter os. Odense Internationale Musikteater spiller for første gang på Bornholm, og vi vil få et spændende gensyn med Meridiano Teatret, som kommer med en ny forestilling. Årets familieteatertur kan meget vel blive til børneoperaen “Det Forjættede Land”

Rønne Theater begynder en renovering midt i februar 2000. Vores spilleperiode på Theatret er derfor kortere end normalt. Vi glæder os dog over, de forbedringer, der er på vej. Det er en både glædelig og tiltrængt renovering “den gamle dame” udsættes for.
Der er ingen Ystad-tur i år. Vi har valgt at holde nogle års pause med dette arrangement, men der er to andre gode tilbud uden for abonnement.

Teaterforeningens kontor holder flyttedag. Fra Østermarie til Store Torv i Rønne. Den centrale placering i forhuset til Bornholms Musikhus finder vi meget praktisk. Adressen er at finde her i brochuren.

Læs om os på vores nye web-side: www.web4use.com/tfb/index.asp.

Velkommen til en ny teatersæson.

På bestyrelsens vegne
Jette Glavind Pedersen, formand.

Close Menu