Teaterforeningens sæson 1998 – 1999

Teaterforeningen 1973-1998

Den 16. november 1998 er det 25 år siden, at Teaterforeningen Bornholm arrangerede sit allerførste gæstespil. Det var ” Teenager Love” – Ernst Bruun Olsens kendte musical.
Sæsonen 73 / 74 bød dengang på 4 forestillinger, som alle spillede 2 aftener. Siden da har Teaterforeningen præsenteret helt op til 15 – 17 forestillinger i visse sæsoner.

Grundet de nuværende økonomiske betingelser, har Teaterforeningen i de senere år været nødsaget til at reducere antallet, og i den kommende sæson bliver det til 9 forestillinger.
Som i 1973 indleder vi sæsonen med noget musikalsk. Cumulus Teatret spiller forestillingen “Tiggeroperaen” med masser af dejlige sange.
Vi vil med Tiggeroperaen ønske Rønne Theater til lykke med 175 års jubilæet. Teaterforeningen glæder sig hvert år over at kunne vise sine forestillinger på det pragtfulde teater.
Vi ønsker Rønne Theater al mulig held og lykke i fremtiden.

Vi vil selvfølgelig også gratulere os selv og glæde os over

25 gode år med pragtfulde teateroplevelser.

Høj kvalitet og et varieret program er også, hvad vi kan vente os i den kommende sæson. Der bliver noget for enhver smag. Klassisk og eksperimenterende. Dansk dramatik såvel som udenlandsk. Thriller, komedie, drama og helt ekstraordinært – en ballet.

Uden for abonnement arrangerer vi igen “ture ud af huset”. Det er oplevelser, som vi af mange grunde ikke kan hente til Bornholm.
Der er 3 meget forskellige tilbud. Opera i Det Kgl. Teater, Musical i Det Ny Teater og operette på Ystad Teater.

Vi byder hjertelig velkommen til en ny teatersæson, der endnu engang overgår sig selv i spændende tilbud.

Tag en rask beslutning – bestil et abonnement. Den 4. september går det løs.

På bestyrelsens vegne