Teaterforeningens sæson 1992 – 1993

Man kan ikke åbne en avis, lukke op for TV uden at få at vide, nu er teatret igen i krise!
Men er det nu rigtigt?
Gælder det vor teaterforening?

Det var med bange anelser, at vi startede med den nye lov om teaterabonnement, der betød nedskæring i tilskud fra staten. Men med amtets støtte klarede vi skærene, og i den løbende sæson har vi haft projekteret 19 opførelser af meget forskelligartet kunstnerisk karakter fra polsk gæstespil til Bådteatret nu i juni 92.

For at få tag i et ungt publikum har vi hvert år valgt usædvanlige, alternative stykker, som ikke kommer til deres fulde ret på et traditionelt teater, men som helt naturligt spilles på Musikhuset, der danner den rette ramme om netop disse stykker.

Vi kæmper med stigende priser på forestillingerne på den ene side og nedskåret tilskud på den anden, og derfor har vi været nødt til at forhøje billetpriserne på flere af de dyreste forestillinger for at få sammenhæng i økonomien.

Til glæde for mange har vi kastet os ud i en forrygende cabaretforestilling »Eva Expressen«, som kører ud ad sporet som serveringsteater på »Sverres Restauration«.

På gensyn i Teaterforeningen.

Bent Kofoed .