Teaterforeningens sæson 1991 – 1992

I den kommende sæson arbejder vi for første gang med den ny lov om teaterabonnement. Vi havde frygtet nedskæringer i vores aktivitet og eventuelt forhøjelse af billetpriserne, fordi visse tilskud fra staten faldt væk. Bornholms Amtskommune er imidlertid trådt til med nye tilskud, og der skal lyde en varm tak til Amtskommunen for dens indsats.

Teaterforeningen har derfor ikke alene kunnet fastholde det alsidige repertoire, vi plejer at have, men det har ovenikøbet været muligt for os at udvide antallet af forestillinger, således at vi kommer op på 17 opførelser.

Desuden har vi helt naturligt følt, at vi ville inddrage teater fra de baltiske lande i vort repertoire, og med direkte hjælp fra Amtskommunen har vi arrangeret gæstespil fra Polen. Teater S.N.O. W. i Gdansk kommer herop i august 1991 med en mimisk forestilling.

Teaterforeningen har også i samarbejde med Rønne Kommune og H.K. fået Bådteatret til Bornholm med forestillingen »Kvinder i Opbrud«, der spilles i et skib i Rønne Havn i juni 1992.

Velkommen til sæsonen 91/92, der giver mulighed for at se nyt fra Baltikum og for første gang se teater i Rønne Havn.

Bent Kofoed .

Close Menu