Teaterforeningens sæson 1988 – 1989

Vi byder velkommen til en ny sæson, hvor man overalt i landets aviser kan læse, at »Teatret« er i krise; men ikke desto mindre sælges der flere teaterbilletter end tidligere på landsbasis. Det er nu særlig de københavnske teaterdirektører, der ømmer sig.

Man kunne spørge sig selv, om de skuespil, vi spiller, er nærværende og vedkommende: Handler de om noget, som interesserer os?

Og her kan vi netop i år via Det Danske Teater give vort publikum lejlighed til at være med til at lave teater til at komme ind i værkstedet!

Læs endelig det vedlagte brev fra Det Danske Teater, og har I ideer, som I synes skulle sættes op på en scene, så henvend jer til Teaterforeningen, hvor jeg vil sørge for, at ideen går videre til Det Danske Teater.

Måske kan vi på den måde lokke ny dansk dramatik frem!

Med hensyn til Teaterforeningens repertoire fortsætter vi vor danske linie med 5 stykker, herunder en ny musical af Ernst Bruun Olsen, skrevet til Det Danske Teaters 25-års jubilæum.

Desuden igen i år en forestilling fra Det Kgl. Teater med
Jørgen Reenberg
desuden Henrik Ibsens »Gengangere«,
og ikke mindst fortsætter vi succesen »Christian Firtal« fra sidste år, med en ny forsamlingshus-forestilling på Musikhuset.

Vi stræber efter et varieret udbud af høj kvalitet og byder med dette program abonnenterne velkommen til sæsonen 1988-89.

Bent Kofoed .