Teaterforeningens sæson 1986 – 1987

Vi byder publikum velkommen til en ny sæson i Teaterforeningen, og jeg vil benytte lejligheden til at sætte fuldt lys på vort publikum.

Et teaterstykkes succes er afhængig af mange ting: Forfatter. instruktør, scenograf, skuespillere, scenefolk og ikke mindst publikum. I er med til at skabe den samhørighed og vekselvirkning, som vibrerer mellem sal og scene. Skuespillerne bliver bedre, når publikum er med i spillet, og egentlig burde man også give en anmeldelse af publikum, på samme måde som et skuespil anmeldes.

Skulle vi det, kan jeg fortælle, at skuespillerne giver Teaterforeningens publikum en meget fin anmeldelse: I er virkelig medlevende!

Om sæsonens repertoire ganske kort: Vi bevæger os fra klassikerne gamle og nye over musikteatret: 3 forestillinger til lystspil og ovenikøbet I farce til helt ny dramatik. bl.a. Lars Norén, som er en meget vedkommende svensk forfatter, han er andet og mere end »Kærlighedskonsumenterne«.

Vi spiller én forestilling mindre end sidste år, fordi de turnerende teatres priser er steget gennemsnitlig 15 %, og vi har ikke en tilsvarende stigning i indtægterne, kun en lille forhøjelse af billetpriserne. Jeg vil håbe, at forestillingsomkostningerne vil finde et mere naturligt leje i de kommende sæsoner.

Velkommen til vor sæson 1986/87 og god fornøjelse.

Bent Kofoed .

Close Menu