Oh, Josephine

Danmark i en Jazztid

• Musikteater

Josephine Baker blæste til kulturkamp i 1920’erne, og vi rammes stadig af vindene i dag.
Oh Josephine’ er et musikdramatisk portræt af et Danmark i en brydningstid, hvor vores nationale grundværdier udfordres, alt imens vi styrer direkte mod en verden i krig.
Parallellerne mellem 1920’erne og vores samtid i 2020’erne er rystende. Retorikken er måske nok ændret, men grundlæggende står vi som samfund overfor mange af de samme udfordringer. I 1920’erne styrede samfundet direkte mod afgrunden, i 2020’erne har vi stadig mulighed for at lære af historien og at handle.
Med en blanding af nykomponeret jazz og tidens ikoniske musik følger forestillingen konsekvenserne af Josephine Bakers fire besøg i København. Hendes koncerter, venskaber og dybe konfrontationer med den danske kulturelite. Vi portrætterer de trykbølger, hun starter på grund af sin hudfarve, køn og optræden på den danske varieté scene fra 1928 og helt frem til 1945.
Som altid, når Teatergrad præsenterer et nyt stykke, står vi helt sikkert foran en gevaldig oplevelse.

Producent: Teatergrad
Hjemmeside: www.teatergrad.dk
Medvirkende: Malou Takibo, Rolf Hansen, Luise Kirsten Skov, Hans Find Møller og Marie Louise von Bülow
Komponister og musikere: Marie Louise von Bülow
Instruktør: Pelle Nordhøj Kann
Scenografi: Nikolaj Heiselberg Trap
Dramatiker: Thomas Markmann
Kreativ producent: Christine Worre Kann
Fotograf: Per Morten Abrahamsen

Så mange så forestillingen:  94

Forestillingen er medlem af Turné Netværket.

Oh, Josephine

Opføres i Musikhuzed.

Mandag den 11. september 2023 kl. 19.30

Varighed: 1 time og 15 minutter uden pause.

Unummererede pladser

KØB BILLETTER

Handicappede, der ønsker ledsagerbillet, kan ikke købe billetter online.
Bestil herunder

BILLETTER TIL HANDICAPPEDE