JOYRIDE the Musical

Teaterrejse
• Musical på Malmø Opera- og Musikteater

”Joyride the Musical” er en nyskrevet feel-good musical med musik af den legendariske popduo Roxette med verdenspremiere på Malmö Opera i september 2024. En uforglemmelig rutsjebane fuld af glæde, humor, episke numre, up-tempo sange og power ballader.

Duoen Roxette, Marie Fredriksson og Per Gessle, har solgt over 80 millioner albums. Sange som “Listen To Your Heart”, “It Must Have Been Love” og “The Look” har toppet hitlisterne verden over. Nu er de grundlaget for en musical, hvor handlingen er baseret på den engelske bestsellerforfatter Jane Fallons forholdskomedie ”Got You Back”!

Ikoniske musikvideoer

Med fremragende sangere, dansere, episk scenografi og videoprojektioner bygger den engelske stjerneinstruktør Guy Unsworth og produktionsdesigner David Woodhead en verden inspireret af Roxettes ikoniske musikvideoer og 90’ernes modescene.

For dem, der var unge på det tidspunkt, vil det være en tur ned ad memory lane med mange referencer. For dem, der har opdaget Roxette i de senere år, eller aldrig har hørt deres sange, vil musicalen være den ultimative introduktion til bandet, der var den regerende POP mestrer i 90’erne.

Trekant drama

Handlingen drejer sig om Stephanie, der arbejder som stylist og bor i London med Joe og deres teenagedatter Stella. En dag finder hun en seddel i Joes lomme og begynder at mistænke, at han snyder. Hun kontakter afsenderen, som viser sig at være Katie. Katie er mildest talt overrasket, da hun indser, at hendes kæreste, Joe, slet ikke er separeret, som han sagde, men lever et dobbeltliv.

De to bedragne kvinder beslutter at give Joe en lektion og indgå en hemmelig pagt for at gøre hans liv til et levende helvede. Men planen, som først syntes så god, begynder snart at glide dem af hænde. Spørgsmålet er, om det virkelig bliver, som de forestillede sig. Og når de har fået deres hævn, hvad vil de så gøre?

Bandet gik i opløsning i 1985, men har haft flere genforeninger og turnerede senest i 2023, hvor de også udgav et nyt album. I 2024 udkommer en film om bandet.

Læs mere på Malmø Opera- og Musikteaters hjemmeside. Tryk HER

Rejsebeskrivelse:
Prisen for denne tur bliver 950 kroner.
Det indbefatter en skøn brunch på det velkendte hotel Mossbylund inkl 1 drink, kaffe eller the, bus på turen, og billetter til forestillingen.

Man kan bestille her på hjemmesiden.
Senest mandag d. 1. juli

Bemærk at teaterturen er udenfor abonnement, og at man SELV skal købe returbillet til færgen og evt. fortæring på sejlturen.

Opføres på Malmö Opera- og Musikteater.

Tilmelding senest 01.07.24

Søndag den 22. september 2024 kl. 16:00

Varighed: 2 timer 30 minutter inkl. pause.
Pris: 950 kr.
Fra Rønne: søndag kl. 10:30.
Ank. Rønne: søndag kl. 21:50.
Du sørger for: Billetter Rønne – Ystad og retur.
Teaterforeningen sørger for: Resten.