Inga Nielsen Koncert

Sang i verdensklasse

• Verdenssopranen Inga Nielsen med koncertpianisten Ulrich Stærk

Producent: Kulturkontakt.dk ved Jerry Ritz Blom

Det hører til sjældenhederne, at den danske verdenssopran Inga Nielsen kan høres på de danske scener.
Sensationelt er det lykkedes ved et samarbejde mellem Bornholms Egnsteater og Teaterforeningen Bornholm at skaffe denne verdensstjerne til Bornholm

Inga Nielsen har sunget på verdens største operascener, blandt andet Wiener Statsopera, Milano’s La Scala, Royal Opera Convent Garden, Bayreuth Festpillene og Salzburg Festivalen. Ligesom operahusene i Hamburg, Berlin, München, Paris, Zürich, Barcelona, New York, Los Angeles, Bounos Aires, Tokyo og Hong Kong har haft Inga Nielsen på gæsteoptræden. Inga Nielsen har flere gange optrådt i Danmark bl.a. i Parken, hvor hun i 1993 sang sammen med Placido Domingo og ved indvielsen af Operaen på Dokøen.

Akkompagnatøren Ulrich Stærk har også en international turnevirksomhed bag sig. Ulrich Stærk har således givet koncerter i bl.a. Paris, Wien og Tokyo. Han har som solist optrådt med adskillige symfoniorkestre i Tyskland og Skandinavien.
Som kammermusiker har Ulrich Stærk spillet sammen med YoYo Ma, Bo Boje Skovhus, Inga Nielsen, Magareth Price, Inger Dam Jensen, William Bennet, Ophra Hernoy, Ralf Kirshbaum, Babara Frittoli, Rubinstein kvartetten og mange flere.

Inga Nielsen og Ulrich Stærk vil præsentere et program med musik af blandt andre Johannes Brahms, Hugo Wulf, Peter Heise, Lois M. Gottschalk og Ciacomo Puccini.

Opføres på Rønne Theater
28. Tirsdag den 13. december 2005 kl. 19.30