Det bliver sagt

Drama

• en dramatisering af Kristian Ditlev Jensens meget roste bog

• rystende og vedkommende teater

Producent: Holbæk Egnsteater
Forfatter: Kristian Ditlev Jensen
Instruktør og dramatiker: Henrik Prip
Scenografi: Nina Flagstad
Lysdesign: Kisser Rosenquist
Skuespiller: Morten Nielsen
Foto: Fra brochuren.

”Det bliver sagt” er en forestilling om et emne, vi lukker øjnene for, men som er meget mere udbredt, end vi har lyst til at tro.
Vi føres ind i emnet pædofili beskrevet fra en ny side – nemlig fra offerets, barnets side. Forfatteren Kristian Ditlev Jensen blev misbrugt af en mand fra han var ni til han var tretten år. I den periode var Kristian sammen med misbrugeren cirka hver anden weekend og i alle ferier.

En mand alene på scenen. Han hedder Morten Nielsen og fylder den med frygt, fortvivlelse og raseri.
Forestillingen er bygget op i sceniske klip, der følger udvalgt scener fra Kristian Ditlev Jensens roste og rystende debutroman ”Det bliver sagt”.
Den 70 minutters fortættende forestilling udspiller sig i en sort kasse med spejlvægge – uhyggelig, klaustrofobisk og navlepillende. Her bakser den voksne Kristian videre med sine dæmoner. Ved hjælp af skiftende lys, betoninger og kropssprog er Morten Nielsen det ene øjeblik den søde niårige Kristian, derefter den charmerende psykopat Gustav, der bliver Kristians ven og bøddel, og så sig selv – Kristian – som den voksne mand, der husker.

En intens og flot forestilling. En stor og meget smuk præstation.

Forestillingen kan ses af unge og voksne.

Så mange så forestillingen:  167

Det bliver sagt

Opføres på Uddannelsescenter Snorrebakken.

Torsdag den 20. november 2003 kl: 12.30
Torsdag den 20. november 2003 kl: 19.30

Varighed: 1 time og 10 minutter uden pause.

Unummererede pladser