Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2018

Gadeteater i det bornholmske sommerland 26. – 29. juli 2018

• For 8. år i træk

Bornholms Internationale Gadeteaterfestival vil endnu engang glæde bornholmere og turister i forhåbentlig dejligt sommervejr den sidste weekend i juli.

Vi skal opleve masser af teater, nycirkus, gøgl, workshops og events. Som i de øvrige sæsoner er det Dansk Rakkerpak og Teaterforeningen Bornholm, som står bag festivalen, hvis formål er at præsentere gadeteater af højeste kvalitet og international klasse. Vi skal møde grupper fra adskillige europæiske lande.

I år vil koncentrere aktiviteterne i Gudhjem og i Rønne. Vi har ønsket at samle forestillingerne, dels for at gøre det lettere for publikum at nå så meget som muligt, og dels for at skabe en mere intens festivalstemning for såvel deltagere som tilskuere.

Sammen med Dramaskolen vil der blive afholdt nogle workshops for børn og unge, som munder ud i en forestilling der også vises på festivalen.

Åbningen sker traditionen tro ved en kabaret på Gudhjem havn. En kæmpeoplevelse med deltagelse af samtlige teatergrupper.

Sæt derfor kryds i kalenderen den 26. – 29. juli og inviter familie og venner til Bornholm i netop den weekend.

Vi siger tak til:
Færgen, Sparekassen Bornholms Fond, Musik- og Teaterrådet i Bornholms Regionskommune, Statens Kunstfond, Bornholms Brand, Åse og Ejnar Danielsens Fond, Rønne Bibliotek og Teaterforeningen Bornholm.

Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2018

Opføres i byer på hele Bornholm.

Torsdag den 26. juli til søndag den 29. juli 2018