Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2016

Gadeteater i det bornholmske sommerland 29. – 31. juli 2016

• For 6. år i træk

Bornholms Gadeteaterfestival blev startet i 2011, og er et samarbejde mellem Københavns Internationale Gadeteater, Dansk Rakkerpak og Teaterforeningen Bornholm.
Festivalens formål er at præsentere gadeteater, events og ny cirkus i højeste kvalitet og international klasse. Gadeteater spilles i et fysisk formsprog og ofte nonverbalt, således at det henvender sig til et meget bredt publikum – børn, unge, voksne, bornholmere såvel som turister.

Festivalen er koncentreret om de fire byer Rønne, Gudhjem, Svaneke og Åkirkeby med en åbnings-kabaret på Gudhjem Havn fredag aften den 29. juli. En oplevelse, som sædvanligvis er helt unik. I løbet af weekenden vil der være næsten 30 opførelser i det bornholmske sommerland. Stationære såvel som forestillinger, der bevæger sig rundt i gaderne og på torve og pladser.

Sæt kryds i kalenderen den 29. – 31. juli.

Inviter familie og venner til Bornholm og få nogle dejlige teateroplevelser rundt om på øen.

Takket været mange generøse fonde og sponsorer kan Bornholms Gadeteaterfestival endnu engang byde på en fantastisk weekend i juli.

Vi siger tak til:
Statens Kunstråd, Bornholms Musik- og Teaterråd, Sparekassen Bornholms Fond, Nordea-Fonden, Bornholms Brand og Teaterforeningen Bornholm.

Bornholms Internationale Gadeteaterfestival 2016

Opføres i byer på hele Bornholm.

Fredag den 29. juli til søndag den 31. juli 2016