Bomber over Byen

Farce

• en historie om kampen for retten til at være sig selv, og troen på kærlighed

Producent: Svalegangen/ Cafe Teatret
Manuskript og instruktion: Martin Lyngbo
Scenografi: Palle Christensen
Medvirkende: Jesper Asholt, Karina Skands, Elsebeth Steentoft
Foto: Fra brochuren.

Finn ved godt, at han ikke bærer på den store mandighed, men han vil gerne have et dynamisk kærlighedsliv. Hans kæreste Susan ligger under for sin dominerende mor, og tør ikke give sig hen. Da han gennem en udklædning som araber, oplever en stærk mandighed, mister han Susan, og er ikke længere Finn. Der skal voldsomme identitetsforandringer til, før Finn finder en selvforståelse, der er til at leve med. Men på et tidspunkt har Finns forvandlinger skabt vild opstandelse og totalt kaos.

Bomber over Byen er en vanvittig og meget morsom farce. Men bag farcen vokser et større og langt alvorligere drama frem. En historie om kampen for retten til at være sig selv, og troen på kærlighed, i en kaotisk og vanskelig tid. Et stykke spritny dramatik.

Det er en forestilling med både prøvede kræfter og unge talenter. Jesper Asholt er kendt og prisbelønnet for sit film – og tv-arbejde, ”Mifunes Sidste Sang” og ”Nikolaj og Julie”. Karina Skands har masser af anmelderroser i bagagen og Elsebeth Steentoft har en række store teaterroller bag sig og har bl.a. medvirket i ”Italiensk for Begyndere”.

Så mange så forestillingen:  125

Bomber over Byen