AbonnementSl

Information i en Coronatid

Kære teatergængere

Teaterforeningen Bornholm køber ekstra forestillinger til sæsonen.

Teaterforeningen Bornholm har købt 4 ekstra forestillinger til efterårets program. Det drejer sig om forestillingen ”Annas Verden”, som opføres på Gudhjem Museum, men også ”Kejseren” en politisk-satirisk musikforestilling, frit efter H.C. Andersen, bliver dubleret.

”Elverhøj” af Den Ny Opera/Figaros skulle være spillet i april måned, men måtte flyttes til november på grund af Corona-epidemien. Nu har vi måttet dublere den og lave 2 forestillinger på samme dag. Sidst men ikke mindst er Folketeatrets forestilling ”Emma ude af takt” blevet dubleret.

Hvorfor er alt dette sket? Det skyldes jo restriktioner i forbindelse med Covid-19. Rønne Theater kan kun tage 138 personer i salen pr. forestilling, og det er en betragtelig reduktion af det normale antal. Da vi ønsker at tage alle forholdsregler og overholde alle retningslinjer, har vi måttet bide i det sure æble og købe ekstra forestillinger for ikke at skuffe teatergængerne.

Teaterforeningen sender snarest besked til hver enkelt teatergænger.

Der vil derfor blive tale om, at nogle teatergængere må flytte dato eller tidspunkt til de omtalte forestillinger, og vi vil snarest give besked til hver enkelt.

Heldigvis er der flere forestillinger her i efteråret, som ikke bliver ramt af plads-restriktionerne, og med hensyn til teatersæsonen efter nytår, så er vi stadig optimistiske.

Vi er i den glædelige situation, at vi ikke skal aflyse nogen forestillinger, og vi ser frem til at få begyndt teatersæsonen, det er tiltrængt efter en lang pause.

Selvom mange af vores forestillinger er udsolgt lige nu, så håber vi jo stadig på lempelser i retningslinjerne, som bevirker, at vi kan sidde flere i salen, men lige nu er det 138 personer, der gælder.

Teaterforeningen har stadig mange billetter til salg – især i sæsonen efter jul – og køb meget gerne abonnement, så sparer man ovenikøbet penge.

På gensyn i teatret.

Teaterforeningen Bornholm