ÆrØ

Ny dansk scenekunst

• En ø. To mænd. Den sidste færgetur

• Satire over kommunesammenlægning

• Ny dansk scenekunst, som med humor og skarphed forholder sig til mænds magt og afmagt, nutidens kommunalpolitik og meningen med livet

Producent: BaggårdTeatret
Af: Jesper Wung-Sung
Idé: Lasse Bo Handberg
Scenograf: Lisbeth Burian
Instruktion: Liv Helm
Medvirkende: Morten Christen Hebsgaard, Jesper Riefensthal
Foto: Fra brochuren.
Han er en magtfuld mand. Han er færgens kaptajn og øens borgmester. Han har elsket øen hele sit liv, og han har gjort sit allerbedste. Han har lejet øens børn ud for at skaffe penge til lærerlønninger – men nu er der ingen elever tilbage at undervise. Han har skrevet en fællessang om Ærøs skønhed og storhed – men der er ingen tilbage til at synge sammen med.

Som en sidste udvej udklækker han en genial plan! For at rejse penge sætter han øen til salg, og sammen med sin bedste ven sejler han køberen i møde…

Forfatter Jesper Wung-Sung boede på Ærø i tiden op til den store kommunesammenlægning – og forestillingen er en kærlig, satirisk kommentar til nutidens kommunalpolitiske paradoks: brændende kærlighed, stor vilje, massiv handlekraft – og utrolig korte perspektiver.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

Så mange så forestillingerne:   36

ÆrØ