Varmestuen

Nyt dansk drama

• En lettere forhutlet, romantisk historie.

Producent: folketeatret/turné præsenterer TILLSAMMANS’ Teaterproduktion.
Medvirkende: Margrethe Koytu, Hans Henrik Clemensen, Kristian Holm Joensen, Christine Exner, Andreas Berg Nielsen, Lars Topp Thomsen, Lykke Sand Michelsen.
Instruktør:Moqi Simon Trolin.
Hjemmeside: www.folketeatret.dk
Foto: Henrik Ohsten Rasmussen

Den sidste Kutter har for længst forladt havnen. Der er intet fiskeri mere, og havnen er overtaget af moderne landkrabber.
Men på et værtshus et sted i en havn i Danmark fortsætter de gamle sømænd med at komme. Sammen med andre, skæve eksistenser og stamgæster møder de op hver morgen kl. 5 i Varmestuen. Trygt bænket i de brune møbler og med jukeboksens genkendelige musik i baggrunden åbner de den første kolde bajer med sidevogn, og fortæller historier fra dengang de var stærke og rige.
En dag forvilder den unge pige, Seba, og hendes kæreste Arnold, sig tilfældigt ind fra kulden. De er egentlig på vej ud at rejse, men Seba får job på Varmestuen, og pludselig er det hendes nye hjem. Men hvem er Seba egentlig? og hvad sker der, da Varmestuens ’mor’ Connie, falder om på gulvet? Hvor er Svens 10.000 kr.? Og vil det nogensinde lykkes Frank at få Pia tilbage, nu hvor hans stemme er forsvundet? Hvem vinder en levende and? Og hvor går de alle sammen hen, hvis Varmestuen en dag lukker?
Varmestuen afspejler behovet for at have et sted at gå hen, hvor alle kender dit navn, behovet for et fast holdepunkt i en foranderlig verden.

Denne forestilling fra en udkant af Danmark har fået 5 stjerner både i Politiken og Berlingske Tidende. Den blev desuden dobbelt Reumert-vinder i 2014.
.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

Så mange så forestillingen:  : 231

Varmestuen

Tirsdag den 22. marts 2016 kl: 19.30

Varighed: 2 timer med pause.