Slagmark # 1 og #4

Teaterkollage

• Nomineret til en REUMERTpris i kategorien ”Årets store, lille forestilling”

Producent: Teater Rio Rose
Manuskript; Tove Bornhøft, Anette Katzmann, Morten Nielsen
Scenografi og Instruktion: Tove Bornhøft
Lys og Teknik: Poul Jepsen
Medvirkende: Anette Katzmann og Morten Nielsen, Baard Owe og Marie Louise Connich
Foto: Fra brochuren.
Slagmarken er alle vegne. I den store verden og i vores eget lille univers. Mekanismerne er de samme.

Forestillingen er en sammensmeltning af teater og billedkunst. Det visuelle fylder, selv om forestillingen ikke er ordløs. Den enkle og meget farverige scenografi suppleres af et velovervejet design af lys og skygge. Det skaber vidunderlige billeder, som både supplerer og står i kontrast til teksten og den velvalgte musik.

Forestillingen falder i 2 tableauer: # 1 med en mand og en kvinde og #2 med en ældre mand og ældre kvinde.

Forestillingen blev nomineret til en Reumertpris i kategorien ”Årets store, lille forestilling”.
Reumertjurien begrundede nomineringen således:
Med ”Slagmark” skabte Rio Rose en stærk ”lille” forestilling, der tog udgangspunkt i hverdagens små og store kampe. Som tilskuere blev vi suget ind i et poetisk, grumt og gribende univers, der skabte stærke associationer til både vores egne, personlige konflikter og de barske situationer, vi hører om fra verdens brændpunkter.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

Slagmark # 1 og #4

Søndag den 7. februar 2010 kl: 16.00

Varighed: 2 timer og 15 minutter med pause.