En mand der hedder Ove

En bittersød komedie

• En lille historie med et stort format

Producent: Teatret Møllen.
Medvirkende: Ole Sørensen, Klaus Andersen, Connie Tronbjerg og Gry Guldager.
Musiker: Lars Rødbroe.
Instruktør: Rasmus Ask Aagaard-Andersen.
Fotograf: Søren Hasselgaard Skaaning.
Hjemmeside: www.teatretmoellen.dk

Ove er 59 år gammel, han kører Saab, og han stoler slet ikke på internettet. Han har udnævnt sig selv til sit kvarters opsynsmand, og så synes han ærligt talt, at mænd »Efterhånden ikke er andet end uduelige bleskiftere og barnevognsskubbere, der hverken kan ordne radiatorer eller bakke med trailere!«
»En mand der hedder Ove« er en humørperle af en forestilling, der både kan vække latter og trække tårer. Ove er lidt af en ener, men hans fortælling appellerer til os alle. Den sætter skarpt fokus på vores samfund, og portrætterer samtidig en mand, der på trods af sit sære væsen, er vældig genkendelig og i sidste ende elskelig.
Når man først kommer ind bag Oves hårde, sort/hvide facade, gemmer der sig en farverig fortælling om en mand, der kæmper med sorg og ensomhed.
Sandheden er, at der findes en Ove i hver en by, og i virkeligheden findes der nok lidt af en Ove i os alle.

Opføres på Rønne Theater
12 Onsdag den 18. januar 2017 kl: 19.30
Varighed: 75 minutter.
Støttet af Garantiordningen og Turnénetværket