Præsidentinderne

Drama

• En vanvittig og grotesk komedie.

Producent: Det Kongelige Teater.
Medvirkende: Kirsten Olesen, Karen-Lise Mynster og Stine Schrøder Jensen.
Instruktør: Thomas Bendixen.
Scenografi: Jonas Fly.

Oversættelse: Brigitte Kolerus
Hjemmeside: www.kglteater.dk/
Fotograf: Camilla Winther

Den østrigske, stærkt provokerende, dramatiker Werner Schwab debuterede i 1990 med ’Præsidentinderne’ – det første af fire dramaer, der fik betegnelsen Fækaliedramaer. Tre rengøringskoner i den nederste del af fødekæden tørner mod hinanden i et usselt køkken. I et bombardement af ord og iført gummihandsker punkterer de hinandens livsløgne.

Stykket er et sønderrivende råb fra samfundet bund, Europas skraldespand. Et råb, der høres igen i dag. For selv om lortet er usynligt for de fleste, eksisterer det stadigvæk, og nogen skal tage hånd om det.

’Præsidentinderne’ er et intenst, modbydeligt og vanvittig morsomt stykke med tre fantastiske skuespillerinder.
Det er iscenesat af stedets husinstruktør, Thomas Bendixen, der i sæsonen 17-18 stod bag en anden moderne klassiker, det anmelderroste, spiddende ægteskabsdrama, ’Scener fra et ægteskab’, af Ingmar Bergman.

Opføres på Rønne Theater
12 Mandag den 22. oktober 2018 kl: 19:30
Varighed: 1 time og 30 minutter uden pause.

BESTILLING AF BILLETTER EFTER 01.08.18
Ønskes billetter til denne forestilling, kan det anbefales købe online – ved tryk på grønne knap herover.
Billetter kan også købes på Billettens salgssteder, Se salgsstederne på Bornholm her
Ønskes kontakt til Teaterforeningen Bornholm, send mail på teaterforeningenbornholm@gmail.com.

• Date: 10/22/2018
  • Categories: De næste forestillinger