Kopenhagen Kabarett

Kabaretmusik

• Kabaretmusik fra den tyske mellemkrigstid

• Virtuose stemmer og brusende klaverspil, smægtende tenorklang og raffineret baskomik

Producent: Kopenhagen Kabarett
Instruktion: Jan Maagaard
Scenografi: Henrik Bloch
Medvirkende: Mads Elung-Jensen (tenor), Kasper Højby Nielsen(tenor),, Niels Bo Emgren(baryton), Jürgen Schoop(bas), Helene Gjerris (Mezzosopran) og Henrik Metz(klaver)
Foto: Fra brochuren.
Da teaterforeningens bestyrelse første gang oplevede disse utrolig musikalske herrer på et teaterseminar i Vejle i 2006, var der enighed om, at det var en oplevelse, som vi meget gerne ville præsentere for teaterforeningens medlemmer.

Nu kommer de — Kopenhagen Kabarett sammen med Helene Gjerris.

Kopenhagen Kabaretts basis er sange fra den berømte berlinergruppe Comedian Harmonists.
Ørehængere som Mein kleiner grüner Kaktus, Veronika, In der bar zum Krokodil, der gik verden rundt i 1920erne.
Deres repertoire er et udvalg af 1920ernes og 1930ernes tyske kabaretviser. Der er bl.a. musik af Kurt Weill, Marlene Dietrich og Zarah Leander.

Hvad kildrer skønnere i øregangene end herrestemmer, der i tæt harmoni synger indsmigrende melodier i brillante arrangementer.
Og så på tysk? Wenig.

Så mange så forestillingerne:   211

Kopenhagen Kabarett

Opføres på Svanekegården

Lørdag den 26. september 2009 kl: 19.30

Unummererede pladser

Søndag den 27. september 2009 kl: 14.00

Varighed: 2 timer med pause.