I al stilhed

Hverdagsdrama

• Et stykke om at blive gammel

Producent: Teater Nordkraft.
Medvirkende: Sonja Oppenhagen, Mikkel Kaastrup-Mathew
Instruktør: Kamilla Bach-Mortensen
Fotograf: NG21/Per Feder
Hemmeside: www.teaternordkraft.dk

Stykket er en kærlig skildring af forholdet mellem to generationer.
En bevægende og stærk forestilling, der med humor og varme sætter fokus på demenssygdommen. Vi møder den 70-årige Margrethe og hendes mand. Hun keder sig, og der er ikke meget sjov i hendes mand, der tilbringer det meste af sin tid med at se fjernsyn. Margrethe knytter sig mere og mere til sit barnebarn Jonas, der har sit at slås med – studierne og livet i det hele taget.
Da Jonas en dag forærer hende en computer, åbner der sig en ny verden for hende. Hun lærer at chatte og blogge, men på nettet er der ikke nogen stor interesse for en 70 årig kvinde, så Margrethe skaber en ny figur, den 25-årige Maggie, der er et billede på hendes egen ungdom.
Det går godt i et stykke tid, men gradvist begynder hun at blande tingene sammen og glemme sammenhængene i sin figur.
Jonas ser urolig til, og lidt efter lidt erkender han, at hun er ved at blive dement.

Sonja Oppenhagen spiller den store rolle helt suverænt og blev belønnet med Lauritzens Wauw-pris 2012 for sin præstation og blev desuden valgt som Årets Kvindelig Hovedrolle af cphculture.dk.

Forestillingen er støttet af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst – Garantiordningen for Voksenteater.

Så mange så forestillingen:   240

I al stilhed

Tirsdag den 24. februar 2015 kl: 19.30

Varighed: 1 time uden pause.