Emil fra Lønneberg

Familieforestilling

Producent: Folketeatret.
Medvirkende: Michael Slebsager, Peder Holm Johansen, Jesper Riefensthal, Morten Bo Koch, Sofie Alhøj, Tine Gotthelf, Lisbeth Gajhede, Christine Gaski, Siff Vintersol m.fl.
Kapelmester på scenen: Anders Ortman.
Instruktør: Leiv Arne Kjøllmoen.
Hjemmeside: www.folketeatret.dk
Fotograf: Gudmund Tai

”Eeeemil” råber Anton Svendsen, så det runger i hele Katholt. Nu er Emil fra Lønneberg igen kommet galt afsted.

I folketeatrets nye version af Emil fra Lønneberg er der gang i teaterlegen. Når Emils hoved sidder fast i suppeterrinen, når Ida hejses op i flagstangen, når Kommandusen falder i Emils ulvefælde, når Emil holder gilde for sognets fattiglemmer, og når vi møder Tyttebær-Maia, Tumbe-Jokum, Bette-Rikke og når alle de andre vidunderlige figurer fra Astrid Lindgrens fortælling om en skarnsknægt med hjertet på det rette sted dukker op, så står vores barndoms glæde ved historierne lyslevende for os igen. Og nye børn bliver heldigvis hele tiden indviet i det Lindgrenske univers.

I Lønneberg holdes der både sommer- og vinterfest i denne teaterudgave, som byder på nogle af Emils mest uforglemmelige skarnsstreger, sat ind i en legende og musikalsk ramme. Georg Riedels musik fra filmene om Emil er lagt i hænderne på et hold instrumentspillende skuespillere under ledelse af Anders Ortman, der også skabte det musikalske univers til Ronja Røverdatter og Peter Pan m.fl.

.

Ninette Mulvad har oversat og bearbejdet Astrid Lindgrens tekst og Nadia Nabil står for scenografien.
Det er en forestilling, som de voksne kan glæde sig ligeså meget til som børnene.

HUSK der er børnesæder på teatret, så også de små børn kan komme til at se godt.
Fra 5 år.

Forestillingsomtale og anmeldelser:

Se Folketeatret direktør Kasper Wilson fortælle om Folketeatret forestillinger i sæson 2018-2019.
Præsentationen af “Emil fra Lønneberg” er 3 min 20 sek. inde i videoen. Tyk her

Opføres på Rønne Theater
17 Tirsdag den 29. januar 2019 kl: 18.00
Bemærk tidspunktet.

BESTILLING AF BILLETTER EFTER 01.08.18
Ønskes billetter til denne forestilling, kan det anbefales købe online – ved tryk på grønne knap herover.
Billetter kan også købes på Billettens salgssteder, Se salgsstederne på Bornholm her
Ønskes kontakt til Teaterforeningen Bornholm, send mail på teaterforeningenbornholm@gmail.com.
  • Date: 01/29/2019
  • Categories: De næste forestillinger