”Bust da Breakz” & ”Det store æg”

Dans og performance

• 2 forestillinger med dans og performance

• ekvilibristisk dans i sin reneste form

• syv topprofessionelle dansere laver et intenst show

Producent: Freestyle Phanatix
Instruktion: Kim Bøytler
Musik: Karsten Mathiesen
Dansere: Petronella Löfstrand, Nezam Nezari, Frederik Söderström, Elena Franzen, Kim Bøytler, Karsten Mathiesen
Foto: Fra brochuren.
BUST DA BREAKZ er ekvilibristisk dans i sin reneste form. Freestyle Phanatix varemærke er det høje tekniske niveau, præsenteret med humor og med fantastisk kontakt til publikum. I BUST DA BREAKZ når man hele vejen rundt i løbet af 40 minutters intenst show, der bevæger sig fra dvælende momenter af slowmotion-pantomime til halsbrækkende og akrobatiske powermoves.

DET STORE ÆG. Vi deltager her i fejringen af H.C. Andersen med en nyopsætning af eventyret om Den grimme Ælling”.
Forestillingens omdrejningspunkt er den stadig aktuelle historie om udstødelse fra fællesskabet og fremmedartethed. Det er småligheden i andedammen. Historien fortæller om modgang og karakterdannelse som processer, der er forbundne. Om hjælpen kommer, når nøden er størst, vil fortsat være usagt.

Handlingen tager fart gennem en fortæller, der rimer, rapper og guider publikum gennem fortællingen. Det gøres med humor og et flow, der matcher kroppens og dansernes sprog.

Strindberg og Munk kredser i “Den stærkeste” og “Før Cannae” om intime magtspil, som de udspiller sig på tomandshånd – klassisk dialogkunst i nutidig opsætning.

Så mange så forestillingen:  92

”Bust da Breakz” & ”Det store æg”

Opføres i Søndermarkshallen.

Tirsdag den 20. september 2005 kl: 19.30

Varighed: 1 time og 20 minutter plus pause.