GadeLogo

Gadeteater i det bornholmske sommerland 26. – 29. juli 2018.

For 8. år i træk.

Bornholms Internationale Gadeteaterfestival vil endnu engang glæde bornholmere og turister i forhåbentlig dejligt sommervejr den sidste weekend i juli.
Endnu engang skal vi opleve masser af teater, nycirkus, gøgl, workshops og events. Som i de øvrige sæsoner er det igen Dansk Rakkerpak og Teaterforeningen Bornholm, som står bag festivalen, hvis formål er at præsentere gadeteater af højeste kvalitet og international klasse. Vi skal møde grupper fra adskillige europæiske lande.

I år vil vi koncentrere aktiviteterne i Gudhjem og i Rønne. Vi har ønsket at samle forestillingerne, dels for at gøre det lettere for publikum at få så meget med som muligt, og dels for at skabe en mere intens festivalstemning for deltagere såvel som for tilskuere.

Sammen med Dramaskolen vil der blive afholdt nogle workshops for børn og unge, som munder ud i en forestilling, der også vises på festivalen.

Åbningen sker traditionen tro ved en kabaret på Gudhjem havn. En kæmpeoplevelse med deltagelse af samtlige teatergrupper.
Sæt derfor kryds i kalenderen den 26. – 29. juli og inviter familie og venner til Bornholm i netop den weekend.

Se programmet her

Gade1