Svend Knud og Valdemar – synger på sidste vers

Komisk Syngespil

• The Opera version

Producent: Figaros og Den Ny Opera.
Medvirkende: Lisbeth Kjærulff, Kristian Jensen, Hans Dueholm og Allan Dahl Hansen.
Gæstesolist som projektion: Rasmus Krogsgaard.
Instruktion: De medvirkende.
Hjemmeside: www.figaros.eu
Fotograf: Karin Heim

Peter Fristrups teaterstykke fra 1887 ”Svend, Knud og Valdemar” eller “Kongemordet i Roskilde” eller “Slaget på Grathe Hede”, et historisk, romantisk udstyrsstykke i fem changementer med indlagte sange.
Vi følger en teatertrups forsøg på at opføre et stykke om slaget på Grathe Hede, hvor alt går galt, blandt andet fordi intrigerne mellem skuespillerne ikke kan skjules.
Stykket har holdt sig på repertoiret siden premieren i 1887 og har igennem alle årene fornøjet publikum over hele landet. Især DR-udgaven fra Riddersalen i 1970 bliver sendt igen og igen og huskes og elskes af mange.

Nu kaster opera- og teatertruppen Figaros og Den Ny Opera sig over denne perle og giver den en moderne makeover. Der tilføjes ekstra sangnumre fra både opera, operette og musical, og når Figaros tilsætter sin særegne komik til den i forvejen humørfyldte forestilling, er der garanti for en morsom aften i teatret.

Alle de mange roller spilles af de 4 faste medvirkende plus af sangeren og revyskuespilleren Rasmus Krogsgaard, der som gæstesolist i projektion svæver over vandene i skikkelse af Knud Lavards ånd.

Orkestret er Figaros faste husorkester OneBigMan Symphony Orchestra – pianist m.m. Allan Dahl Hansen. Og bare rolig. Den fromme og fulde ‘bips’ bisp, suffløren, der forsøger at holde sammen på det hele, Teaterdirektøren og hans talentløse kone, og Svend, Knud og Valdemar – alle er med.

De fantasifulde kostumer er skabt af Nathalie Meldgaard.

Husk Kleenex til at tørre øjne med.

<strong>Forestillingsomtale og anmeldelser:</strong>

Se video præsentationen af “Svend, Knud og Valdemar”. Tyk her

Så mange så forestillingen:  287

Svend Knud og Valdemar – synger på sidste vers

Opføres på Rønne Theater.

Søndag den 7. april 2019 kl: 16.00

Varighed: 2 time medpause.

Prisgruppe: 1